«…Вчитель – це не професія, а спосіб життя…»
Моє педагогічне кредо: Довго сам учись, коли хочеш навчати інших
Г. Сковорода
Професійна мета: іти в ногу з часом
Учитись важко, а учить ще важче
Але не мусиш зупинятись ти,
Як дітям віддаси усе найкраще
То сам сягнеш нової висоти.
П. Сингаївський.
Сім золотих правил для вчителя
1. Треба любити те, що робиш. І йти вперед крок за кроком. (І. Павлов.)
2. Інтелігентом не можна прикинутися. (Д. Ліхачов.)
3. Увічливість виховується тільки ввічливістю і нічим іншим. (В. Джемс.)
4. «Магічна десятка»: полічіть до десяти, перш ніж дати волю своєму гніву. І він видасться вам безглуздим». (В. Джемс.)
5. Мудрець шукає все в самому собі, нерозумна людина— в іншому. (Конфуцій.)
6. Жодна велика перемога неможлива, якщо їй не передує мала перемога над самим собою. (Л. Леонов.)
7. Перші кроки завжди найважчі. (Р. Тагор.)
Професія педагога - особлива професія, яка відрізняється від інших рядом специфічних властивостей та якостей:
· ми маємо справу з найскладнішим, безцінним, найдорожчим, що є в житті, - з людиною, і саме від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров’я, розум, характер, воля, місце і роль у житті, її щастя;
· кінцевий результат педагогічної праці можна побачити через тривалий період;
· особистість учителя має впливати на учня найбільш яскраво, дієво, благородно; людська природа може розкритися у всій повноті тільки тоді, коли в дитини є розумний, умілий, мудрий вихователь;
· об’єкт праці педагога – дитина, яка постійно міняється, постійно нова, і формування людини – дуже відповідальна праця.
Отже, щоб стати справжнім вчителем, треба пройти цю школу сердечності – протягом тривалого часу пізнавати серцем усе, що живе, про що думає, чому радіє і чим тривожиться ваш вихованець. Це одна з найтонших речей у нашій педагогічній справі. Якщо Ви наполегливо оволодіваєте нею, то станете справжнім майстром.
Декілька порад учителю
· Любіть свою роботу й учнів, яких вам довірили навчати й виховувати.
· Посміхайтеся, особливо працюючи зі слабкими і невпевненими учнями.
· Не дискредитувати свій авторитет — він повинен бути незаперечним.
· Постійно стежте за своїм мовленням.
· Не демонструйте свою любов до окремих учнів.
· Співпрацюйте із батьками як помічниками у роботі, не скаржтеся їм принагідно на їх дітей.
· Створіть добрий імідж вчителя та дотримуйтеся його: одягайтеся ошатно, зі смаком, частіше змінюйте робочий костюм.
· Уважно вислуховуйте відповіді учнів від початку до кінця, не підказуючи, не підводячи його до правильної відповіді підказками.
· Крім традиційних форм роботи, використовуйте сучасні технології, не забуваючи про досвід учителів-новаторів, їх ноу- хау в роботі.
· Не бійтеся вчитися у своїх колег та в учнів.
· Не сваріть привселюдно своїх учнів — це ваші діти, а ви — їх шкільна мама.
· Не забувайте, що учень — не «чистий аркуш паперу», а унікальна й неповторна особистість, яка має власні погляди й життєвий досвід у вигляді емоцій, почуттів, переживань.
Заходжу в клас сьогодні наяву
І бачу очі, сповнені надії,
І світлом цим окрилена живу.
Хай не міліє знань ясна криниця,
Хай засівають ниву сіячі
Розумним, добрим, вічним, променистим!
В руках у нас – майбутнього ключі!
|